Ayıp ihbarı kaç gün?
Ayıp ihbarı, alıcının ayıp konusunda seçimlik haklarını kullanabilmesi için yapılması gereken bir bildirimdir. Türk Ticaret Kanunu’nun (TTK) 23. maddesi, teslim anında açıkça görülen ayıplarda ayıbın 2 gün içinde satıcıya bildirilmesi gerektiğini hükme bağlamıştır.
Ayıplı mal için ihtarname şart mı?
198) T.B.K. 223/2. Maddeye göre bu ayıbın derhal bildirilmesi zorunludur. Yargıtay 11. Hukuk Dairesi ve 15. Hukuk Dairesi içtihatları, ayıp şikâyetinin resmî olmayıp tanıkla ispat edilebileceğini kabul etmiştir.
Ayıplı ürün için tüketicinin bildirim süresi kaç gündür?
Kanunda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde tüketici, ayıplı mala ilişkin haklarını, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın kendisine tesliminden itibaren iki yıl içinde ileri sürebilir.
Ayıp ihbarı kalktı mı?
Sonuç olarak 6502 sayılı YTKHK, tüketicinin ayıp bildirim yükümlülüğünü ortadan kaldırmış ve satıcının, ürünün teslim tarihinden itibaren 6 ay içinde ortaya çıkan ayıptan sorumlu olduğu karinesini getirmiştir.
Ayıplı mal nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.
Tacirler arasında ayıp ihbarı nasıl yapılır?
“6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 18/3. Maddesine göre; “Karşı tarafın temerrüde düştüğüne dair ihbar, sözleşmenin feshi veya sözleşmeden dönülmesine ilişkin girişimciler arasındaki tebligat veya ihtarlar noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak taahhütlü posta yoluyla yapılır.”
Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Ayıplı mal aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarılmasını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mallar için gecikme talebi olarak tazminat davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, malı ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?
Satıcının ayıplı mal ile ilgili seçimlik haklarınızı kullanmanıza izin vermemesi halinde, satın aldığınız malın değerine bağlı olarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurma seçeneğiniz bulunmaktadır.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.
Malın ayıplı olduğunu kaç gün içinde satıcıya ihbar edilir?
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/1-c maddesine göre; teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise alıcı, durumu iki gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır.
Ayıp ihbar süresi ne zaman başlar?
6102 Sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun 23/c maddesine göre, ticari satışlarda, ayıptan doğan hakları ileri sürebilmek için, teslim anında malın ayıplı olduğu açıkça belli ise, alıcının durumu iki gün içinde satıcıya bildirmesi gerekir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Harçlar Kanunu’nda öngörülen yasal ücretlerden muaf tutulmuş olmakla birlikte, masrafların avans olarak ödenmesi ve delillerin avans olarak ödenmesi gibi yasal masrafların yine de tüketici tarafından karşılanması gerekmektedir.
Hasar ihbarı kaç günde verilmeli?
Kaza herhangi bir can kaybı veya yaralanmayla sonuçlanmazsa, kaza “mal hasarıyla sonuçlanan trafik kazası” olarak sınıflandırılır. Bu noktada, kazaya karışan sürücüler kaza raporunu doldurmalıdır. Trafik kazasından sonra, kaza anında tutulan hasar raporunun 5 iş günü içinde sigorta şirketine sunulması gerekir.
Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?
Diğer kanunlarda veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan sorumluluk için zamanaşımı süresi, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye tesliminden itibaren iki yıldır.
Kayıp ihbarı kaç saat?
24 saat beklemeden hemen 155 numaralı polis acil numarasını arayın ve durumu anlatın. Çocuğunuzun adını ve soyadını, yaşını, giyimini ve ten rengini ve çocuğunuzun ayırt edici özelliklerini belirtin ve aramaya devam edin.
2 yıl çalışanın ihbarı ne kadar?
6 ay veya daha az süredir çalışan çalışanlara 2 hafta, 6 ay ile 1,5 yıl arasında çalışan çalışanlara 4 hafta, 1,5 ile 3 yıl arasında çalışan çalışanlara 6 hafta, 6 ay ile 1,5 yıl arasında çalışan çalışanlara 6 hafta, 3 yıldan fazla çalışan çalışanlara ise 8 hafta ihbar süresi verilecektir.